torsdag 1. desember 2011

Søtsaker til jul ♥


Når jeg kom hjem ifra jobb i går ,
startet jeg med å lete etter den forsvunnede julepynten vår
men jeg fant den ikke da heller. Så - jeg ser meg rett og slett nødt til å ta en liten handlerunde i dag. Og om jeg plutselig nå finner den , så skader det ikke med noe nytt i tillegg til den gamle.

Jo mer - jo ber


Jeg tok sleiva fatt i gårkveld , og lagde marsipankuler og karameller.

Begge deler er veldig enkelt. Du lager først marsipan, så smelter du sjokolade, og dypper kulene i den for å så rulle dem i det støsselet du måtte ønske.

I år ble det noen med fargestrø, noen med melis og noen med kokos hos oss.



De smakte kjempegodt   


 
Derretter lagde jeg karameller.  Det er ikke like fort gjort, men like enkelt !  Karamellmassen må stå å koke ganske lenge, slik at den får riktig farge og riktig konsistens.  De skal ikke være for harde , men heller ikke for myke , da blir det bare kliss !

 


Jeg klipte opp blank cellofanfolie og julebånd for å knyte
 irundt endene på folien. 
Jeg skal gi bort en del av disse - jeg kan jo ikke spise opp alle selv. . . eller...




 
Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å handle
litt ny julepynt å endelig få pyntet opp heimen.  Jeg skal fyre opp julemusikken og drikke gløgg i hele kveld. 


 


 

5 kommentarer:

  1. Så flink du e Ragnhild :) Artig å følg med på bloggen din, og æ glæde mæ te å sjå kåss huset dåkkers bli te slutt :))

    SvarSlett
  2. Tusen takk dere to ! Jeg gjør så godt jeg kan Ü Monja - det gjør virkelig jeg også :)

    SvarSlett
  3. Hvor har du kjøpt konfektformene?

    SvarSlett
  4. Hei

    De kom jeg over på Coop Mega . Kjempesøte , og finnes i mange ulike farger :)


    Klem Ragnhild

    SvarSlett

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...