torsdag 19. januar 2012

Fargevalg og dagens inspirasjon...


Jeg sitter å leter etter inspirasjon til hvordan vi skal male stuene ,
 men jeg tror jeg nå har landet på de fargene
 jeg ønsker å benytte meg av.  Jeg har latt meg ispirere av 
flere bilder av stuer og kjøkken jeg synes er vakre.
Jeg liker at det er litt farge på veggene.
 Det gjør at vinduene får en så fin omramming av listenesom er lysmalt. 
I tillegg synes jeg også at møblene kommer bedre frem når 
kontrasten blir større fra deres farge.


Her er fargene jeg har plukket ut hos oss



Marrakesh skal vi ha i entrè, på kjøkkenet og mellomstua.
Sand skal vi ha på hovedstua.
Soverommet og garderobe skal ha fargen Hvit Lin
I garasjen , tekninsk rom og vaskerom skal vi ha MDF-plater i fargen Eggehvit

Jeg er fortsatt usikker på hva vi skal ha i hallèn , 
men jeg tok med en prøve på fargen Bomull for å se hva som passer best til den tapeten vi har valgt blant annet . Grunnen til der er at også alle listene og
dørene i huset er i denne fargen. ( Standard ) .
Listen jeg har lagt på Marrakeshprøven er også i fargen Bomull.  
 Jeg synes det er viktig at også de går godt sammen. 
 Dette er ikke den lista vi har valgt, men jeg skal skaffe noen prøver av den også , så skal dere få se . 

Dette er kanskje typiske farger , men jeg vil ikke være for dristig og 
risikere å bomme totalt.  Jeg ønsker heller å være litt sprekere når valgene om hvilke møbler, tekstiler og tapeter skal taes. 

Håper alle har hatt en fin uke så langt! 
Nå er det kun en dag igjen til det er helg 
 Deilig at tiden flyr, selv om jeg føler at Januar er en lang mnd. . . .











 



2 kommentarer:

  1. "hvit lin" e en kjempefin farge i hvertfall :)) litt grå, men samtid lun og varm :)

    SvarSlett
  2. Spent på hvordan det går, ser gjerne en oppdatering :)

    SvarSlett

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...