tirsdag 12. mars 2013

Enter the entrè...


Jeg er veldig fornøyd med entrèn og hallen vår. Den er lys og romslig, og er midtpunktet i huset.  Det er jo kanskje ikke så overraskende at jeg liker trappa vår svært godt , ettersom jeg selv jobber med dette til daglig.  
Her kommer et dryss med bilder tatt under prossessen med hallen
 
Her er hallen fortsatt naken , og er nå klar for gipsplater , sparkling og tapet.
 
Gipsplater er på og 3 runder med sparkling og pussing er ferdig.
 
Taket er malt, tapeten er på ( etter 2 forsøk ) !
 Ifølge håndtverkerne var denne tapeten helt håpløs å legge.
MEN fin - det er den.  Her kan dere lese om forberedelsene jeg gjorde med tapeten og trappa  :  http://rogrhjem.blogspot.no/2011/09/den-perfekte-tapeten.html
 
Lyspunkt til lysekrone er også klart.
 
 
Robert tester ut hvor mye kroken i taket tåler.
Han konkluderte med at det ikke var noe problem, og vips var den på plass.
Endelig kan listverk på, å stillasen plukkes ned.
 
 
 
 
DRØMMETRAPPA skal monteres.
 
 
Dette var en av de tingene jeg gledet meg mest til med hele husbygginga,  endelig skulle det fineste møbelet i huset komme på plass.  Lykke i heimen
 
 
Daglig leder Frode hos Ola Olderøyås Snekkerifabrikk ( Trappa )
 kom å monterte deler av trappa vår selv. Veldig dyktig!
 
 
 
I  
Jeg har fått noen spørsmål om hvor lysekrona er kjøpt. Den heter Chateau og er handlet hos Bohus , har 18 armer og koster 3499,- Den finnes også i mindre utgaver. Enkel og elegant.
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du kaller det drømmetrapp. Eg vil kalle det heile et drømme hus, gleder meg til å sjå resten. Kjempe flott :) Ha ein fine dag

    SvarSlett
  2. Ja- er den ikke fin? Jeg elsker den.
    Dette er jo drømmehuset vårt, uten tvil :) Kjempeartig at du vil følge oss. Ha en strålende dag du også :)

    SvarSlett

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...