torsdag 14. mars 2013

Lengter etter lyse kvelder. . .


Det er deilig å tenke på at om ikke lenge er det verken mørkt når man drar hjemmefra om morgenen eller når man kommer hjem.  Personlig synes jeg det er tungt på slutten av vinteren når man egentlig kunne tenkt seg vår fortere enn fort.  
 
Slik har det vært lenge nok! Mørkt når jeg har kjørt til jobb - mørkt når jeg er på tur inn døra hjem.
 
 
 
 
Nå er det ikke lenge til påska står for tur. Da skal det plantes påskeliljer til den store gullmedalje.
Jeg blir supergira på å gjøre alt mulig når jeg merker at vi går inn i en ny årstid
 
 
 
Lagde en deilig banankake til kaffen i går kveld.  Superenkel og god.
 
Du trenger :
  • 4 egg
  • 130 g sukker
  • 110 g hvetemel
  • 2 ts bakepulver
  • 60 g smeltet smør, litt avkjølet
  • 3 modne bananer (mellomstore) mos de med en gaffel- husk: det skal være noen biter
  • 1 ts ingefær
  • 1 ts kanel
  • 1 ts vanilje bourbon
  • 1/2 ts kardemomme

  •  
     
     
    Rør sukkker og egg hvitt. Tilsett avkjølt smør. Sikt hvetemel, bakepulver og krydder. Ikke visp røra for mye sammen etter at melet er tilsatt, kan fort bli seigt. Tilsett most banen (med biter i) og rør inn forsiktig. Bananene skal være overmodne (gir best smak). Hell deigen i en lang brødform kledd med bakepapir og stek ved 175 grader varmluft i ca. 45 – 55 minutter! Avkjøl i et kvarters tid på rist mens kaken er i langform. Den vil være litt bløt noen steder pga den mosede bananen.
     
    Ha en finfin dag 
     
     
     
     

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar

    Takk for din hilsen ♥
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...