onsdag 18. januar 2012

Stilas i høyden . . .

Pipa kom opp like før jul , å jammen sa jeg lang !  
Vi har en etasjehøy pipe, som består av 3 deler, hvor hver del er 2,75 m.
   Det er utrolig høyt , men sånn er det når det kreves at pipa må gå minimum 80 cm over høyeste mønet.
 ( Uansett hvor den plasseres. )  
 Det resulterte i at den ble veldig lang , og vi måtte i tillegg til en " feiebro " ha " feieplattform " .   Jeg skal vise dere bilde når den er på plass.  Pent er det slettes ikke - men tryggheten til feieren kommer først i rekka. 




Jeg ville uansett satset på noe vindstille vær når jeg tok turen
 for å feie i pipa vår. 
 Her ser dere at hele taket er ferdig , men at mønesteinene fortsatt mangler. De blir langt på taket as we speak !   
Jeg skal ta meg en tur og se igjen i morgen
 Håper de da er ferdige 

Til helga har vi planer om å benytte oss av Januarsalg i butikkene ,
 og tenker å handle peisinnsats.  Vi har funnet den vi vil ha , men er fortsatt litt usikkre på om vi skal gå for 
den største innsatsen ,
 eller en som er hakke mindre.  
Vanskelig valg når veggene ikke ennå er kommet opp ,
 og man vet hvilken størrelse som vil passe best.


Her i enden av rommet - som er mellomstua vår ,
 skal innsatsen henge på veggen.  



Nå skal jeg ut å gå meg en tur sammen med Mille. 
 Hun er relativt utålmodig her hun sitter å venter ved føttene mine , så her er det bare å spenne på seg isbroddene og på meg jakken
Jeg skal samtidig stikke innom fargehandelen og bestille tapeten vi
 skal ha i hallèn - hvor jeg står når bildet overfor ble tatt. 
 Bjelkene dere ser i taket over meg skal bort
og takhøyden her vi bli over 5m.  
Gleder meg til å se hvordan det blir  




Ha en fortsatt fin dag alle sammen 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...