tirsdag 11. oktober 2011

Hva kommer hvor.. ?

Jeg knipset masse bilder den dagen huset kom , og prøvde å ta bilder der hvor de forskjellige rommene skal komme. Det er vanskelig å se det for seg , siden veggene ikke var kommet opp ennå. ( Nå er de derimot snart ferdige med bæreveggene, og skal starte med lettveggene om ikke lenge ).


Foto : Her er kjøkkendelen. Her vil det komme spisestue. Som dere ser er det en dør som skal monteres på høyre side. Den går direkte ut til en liten frokostplass hvor morgensola dukker opp 


Jeg vrir meg 90 grader til høyre , og får 2. del av kjøkkenet
Her kommer det en vegg hvor plankene ligger ned. Oppstikket midt i veggen er der hvor vasken i kjøkkenbenken skal være.



Foto :  På den andre siden av veggen til kjøkkene kommer det en peisestue.
Hele veggen dere ser på høyresida skal kles igjen med naturstein, og få en peisinnsats sentrert i midten av rommet.



Jeg snur meg igjen 90 grader til høre , og får hovedstua. Denne stua og peisestua vil bli delt med en liten vegg som går 2,5 meter ut i rommet .

Foto :  Hovedstua vår. Her vil det bli en åpen løsning opp til mønet. Det blir vel i underkant av 5 meter takhøyde. Så - her må vi nok invistere i en skikkelig gardintrapp !


Nå står jeg i peisestua og tar bilde mot hall`en , inngangspartiet , verandadørene og sov/bad/garderobe delen.


Foto : Der hvor alle oppstikkene er vil vaskerommet kommer, det har også egen inngangsdør. 
 (Se bildet tatt utenifra under )

Ved siden av kommer inngangsdøra og gangen vår.  Hall`en vil komme etter der, og vil ha utgang til verandaen igjennom en dobbel verandadør. I tillegg kommer tekninsk rom ved siden av garasjen.


Fra venstre : Vaskeromdør , Inngangsdør og dør inn til garasjen.




Foto : Her kommer den dobble verandadøren. Det blir herlig med en lys og fin hall.




Foto :  Bildet1, badet tilhørende soverom.            Bilde2, garderoben tilhørende soverom.



Foto :  Bad og garderobe. Her vil det komme en vegg som skal skille disse to rommene


Nå snur jeg meg 180 grader, og ser rett inn i garasjen.


Foto :  Grasjen vår. Her vil det komme en port på 5 meter.
 Gleder meg - Den er nemmelig knall fin.


Det er ikke så lett å se for seg hvordan det blir, men jeg har dannet meg bilder i hodet av hvordan det skal se ut for lenge siden. Så når jeg går rundt å tar bilder osv, ser jeg nesten for meg hvordan samtlige rom i huset skal se ut når vi har innredet og malt rommene.  Haha - det er artig !

Nå har det kommet opp bærevegger i huset , så jeg skal hive meg irundt å få tatt noen nye bilder så dere får se.  Jeg vet nå med sikkerhet at på Torsdag morgen kommer takstolene ! Gjett hvem som skal finne frem campingstolen å stilongsen på nytt ? 

YES !

I kveld skal jeg og min kjære sette oss ned og bestemme lyspunkt, stikkontakter og hvilke armaturer og spotter vi skal gå for. Jeg skal på med koseklær og fleecesokker og finne frem noe godt å spise.


Ønsker alle en fin kveld





2 kommentarer:

  1. Så langt dere har kommet!! Spennende å følge med. Gleder meg til å se resultatet når dere er ferdig! Klem IdaTerese

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant :) Utolig mye som skjer på kort tid fremover.. og hver uke er det noe nytt og spennende.

    Gleder meg til vi treffes igjen. Du må ringe meg når du har tid kjære Ida. JA - jeg vet jeg er elendig til å ta kontakt altså. ;)

    Goklem ifra Ragnhild

    SvarSlett

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...