torsdag 20. oktober 2011

Kveldssysler. . .

Hva gjør jeg når regnet høljer ned og det blåser sur vind utendørs ?

Joda,  jeg har bokstaveligtalt " tatt opp tråden " igjen!  Jeg bestemte jeg en gang i vår for at jeg skulle lære meg og hekle.  Like fort sagt som gjort ( faktisk ).  Jeg tok det kjempefort, men kan kun ett bestemt mønster. Så hvis jeg får en oppskrift , så skjønner jeg ikke bæret. MEN - det har jo ikke noe å si , for jeg skal lage et lappeteppe, og da er det kun lapper, lapper og atter lapper. Same procedure . . .



Når jeg skal hekle sammen disse, så må jeg nok ha hjelp av noen! Men det er ingen fare ennå , jeg mangler ca 60 lapper pr i dag !  Det går fort tenker kanskje noen .... men nei , det gjør ikke det altså.

Når jeg først blir ivrig på noe, så sitter jeg masse med det til og begynne med, åsså blir jeg lei, og da blir det liggende lenge før iveren kommer tilbake. Men nå er den altså tilbake , så jeg skal gjøre en innsats for å få dette ferdig ... til jul.. kanskje  






Jeg har lagd to forskjellige farger på lappene mine , men jeg ser nå at forskjellen er så liten at den sees nesten ikke når jeg legger de sammen.  Jaja etterpåklok, men aldri i verden om jeg rakner de opp igjen, det blir fint uansett ! ( god innstilling ) !




Jeg handlet forresten garnet hos Trådsnella på Orkanger.  Når jeg kommer inn der sitter det ofte en haug med kakklende høner og strikker i rundt et bord . Jeg har også lyst til å bli sånn ! De lager jo så mye fint.  Men jeg innser at hvis jeg noen gang skal bli en slik hønemor - må jeg lære meg å lese oppskrifter, og det ser jeg relativt mørkt på ennå... jeg trenger sikkert noen år på baken - som de sier !



Jeg lover at dere skal få se resultatet når det er ferdig , for da kommer jeg til å være innmari kry.
Men jeg tørr ikke love når det skal være ferdig, for jeg kjenner meg selv så godt at jeg trenger noe tid på dette , og mest sannsynelig mere garn !


Håper dere får en finfin uke... som er over halvveis allerede !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din hilsen ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...